« Bed and Breakfast i Ærøskøbing | Main | Kastanje hellikopter »

October 12, 2014

Comments

Anna Svenning

Hvor er det nogle fantastiske billeder. Du rører noget i mig hver gang.
Jeg bor ikke langt væk fra Ebeltoft, og det er en dejlig by. Gaderne er så charmerende. Til vores bryllup fik vi kokken fra "Mellem jyder", som er en restaurant to huse fra det gamle rådhus. Restauranten ligger i en af byens ældste huse, og det er så hyggeligt - og maden er god. Den oplevelse kan jeg kun anbefale.

Kh
Anna

tine

Tak for skønne billeder fra den by samt det område vi holder allermest af at besøge i vores ferier. :-)

Jeg var også dybt fascineret af Tróndur Paturssons fantastiske spejl rum, da vi besøgte Glasmuseet forrige år.

Blev der i forbindelse med Æblefestivalen opstillet et stenæble i år og hvis ja hvor ?

I glemte at besøge Den Siamesiske Samling, der ligge næsten lige ved siden af Det Gamle Rådhus, det er et lille museum, der i dag er kommet på museum, forstået på den måde, at alt i Den Siamesiske Samling står, som da det blev stillet op for cirka 70 år siden og så selvfølge det skønne landskab ved Trehøje.

Silla

Kæreste Marina.........
Det må være vidunderligt at være udviklingsstudent i jeres familie;) du giver Jeri Ann noget mange andre ikke kan give,hun kommer aldrig til at glemme hendes tid i jeres familie;)

Knus og kram herfra

Ninette

Jeg ELSKER dine indläg om Danmark!

Kære Tine

Ebeltoft er en dejlig by. Jeg er vokset op dér og har et helt særligt forhold til byen og ikke mindst til landskaberne omkring byen.

Det Kosmiske rum er virkeligt en betagende oplevelse. Jeg kan stadigt huske hvor glad min mor var over at der blev givet en donation så værket kunne blive på glasmuseet.

Opstillingen af stenæbler i byen har jeg ikke så meget forstand på. Jeg har selvfølgelig set dem men jeg ved ikke hvor det nye Æble blev stillet i år.

Vi glemte faktisk ikke at besøge Den Siamesiske Samling. Jeg glemte bare at nævne den. Jeri Ann var ikke så vild med den udstilling så vi var der ikke mange øjeblikke, men jeg kan huske at især min nevø elskede at høre min mor fortælle om udstillingen så jeg kender den skam godt og kan også huske den helt tilbage fra da jeg selv var barn.

Mols og de andre landskaber omkring Ebeltoft nåede vi simpelthen ikke. Vi ankom klokken 10 og var faktisk flittigt i gang som turister hele dagen kun afbrudt af mit ærinde. Jeri Ann skulle til fest om aftenen og da vi først forlod byen klokke 17.30 var der simpelthen bare ikke mere tid. Jeg ville rigtigt gerne have vist hende tre høje, Kalø, landsbyerne på Mols, de højryggede agre fra middelalderen og stendysserne. Men som sagt vi nåede det ikke.

Kære Silla

Hvor er du bare sød.

Jeg synes jo det er en kæmpe gave at få lov at vise frem, måske netop især de steder hvor jeg ellers ikke sådan leger turist. Om vi er noget særligt som værtsfamilie? Tjow, mon ikke alle værtsfamilier er det, man har jo de unge mennesker fordi man gerne vil vise dem noget og lade dem være en del af sin familie for en tid. At være hos os er nok temmeligt tosset nogle gange fordi vi er så mange, men så håber jeg at vi også er lidt sjove.

Her i Holstebro er det iøvrigt helt almindeligt at tage de unge mennesker med på rejser og weekender. Karli som vi havde sidste år var med os i Rom og med andre familier i Norge og en hel uge i København. Jeri Ann skal også en uge til NOrge. Faktisk ville vi gerne have haft hende med på en udenlands tur men rejsekontoen er tom, manden arbejder stort set altid og hun har selv haft visa bøvl så hun ikke måtte forlade landet. Derfor blev det til den lille tur til Ærøskøbing i stedet.

Kære Ninette

ØJ hvor er jeg glad for at du skriver det for jeg ELSKER jo Danmark med en glød der måske ikke er helt almindelig og elsker derfor også at fortælle om steder og landskaber.

Verify your Comment

Previewing your Comment

This is only a preview. Your comment has not yet been posted.

Working...
Your comment could not be posted. Error type:
Your comment has been posted. Post another comment

The letters and numbers you entered did not match the image. Please try again.

As a final step before posting your comment, enter the letters and numbers you see in the image below. This prevents automated programs from posting comments.

Having trouble reading this image? View an alternate.